FBA

Kako biti odgovoran korisnik financijskih usluga?
Ured FBA za informisanje | 05.12.2018

Nahla

Predstavnica Institucije Ombudsmana za bankovni sustav FBiHLejla Smajović u utorak, 4. prosinca 2018. u prostorijama Centra za edukaciju i istraživanje "Nahla" održala je besplatnu radionicu pod nazivom "Prava i obveze financijskih institucija prema klijentima".

Radionica je rezultat suradnje s institucijom Ombudsmana za bankovni sustav u Federaciji BiH i projekta „Mikrofinancije u BiH“ kojeg provodi International Finance Corporation (IFC), članica Grupacije Svjetske banke uz potporu Veleposlanstva Švicarske u BiH. Namijenjena je svima koji se žele blagovremeno educirati o osnovama rada financijskih institucija, njihovim obvezama prema klijentima, pojedinim rizicima u korištenju financijskih usluga i obvezama u osiguravanju zaštite prava korisnika.

Predavač na radionici bila je Lejla Smajović, ombudsman za bankovni sustav Federacije BiH pri Agenciji za bankarstvo FBiH, diplomirana pravnica s višegodišnjim iskustvom u financijskom sektoru. Kroz zanimljivu interakciju s prisutnima, govorila je o primjerima iz prakse s kojima se susreće kroz posao ombudsmana te precizirala neka prava i obveze koja proizlaze iz korištenja financijskih proizvoda i usluga kod fizičkih osoba.

„Želja mi je, kroz ove radionice, prisutne što bliže upoznati sa Zakonom o zaštiti korisnika financijskih usluga u Federaciji BiH i kako on funkcionira u praksi. Bila je ovo prilika da pojasnim odredbe koje se odnose na mogućnost raskida ugovora, mehanizme zaštite prava i preporučim na što treba obratiti pažnju prilikom zaključenja pojedinih ugovora uvažavajući karakteristike pojedinih proizvoda i usluga, te kako odabir može utjecati i na cijenu koštanja proizvoda ili usluge“ pojasnila je Smajović.

Na radionici su podijeljeni i tiskani materijali koji daju jasne smjernice na koji način možete postati odgovoran korisnik financijskih usluga. Slične radionice planirane su u narednom razdoblju i u drugim gradovima Federacije BiH.